Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28438
Title: การศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน โดยใช้รูปแบบการเรียนการสอนวิจัย เป็นฐานของนิสิตการศึกษาบัณฑิต สังคมศึกษา
Other Titles: The Study of Achievement by Use Research Based Learning Management for Bachelor of Education Program in Social Studies
Authors: อชิระ อุตมาน
Keywords: การเรียนการสอนวิจัยเป็นฐาน
research based learning management
Issue Date: 2560
Abstract(TH): การวิจัยในครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลการจัดการเรียนการสอนโดยใช้รูปแบบการเรียนการสอนวิจัยเป็นฐานที่ส่งผลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรายวิชาความรู้พื้นฐานทางสังคมวิทยาสำหรับสังคมศึกษาของนิสิตระดับปริญญาตรี คณะสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ การวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลองแบบ One – Shot Case Study กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ ในการวิจัยในครั้งนี้เป็นนิสิตชั้นปีที่ 1 คณะสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ หลักสูตรการศึกษาบัณฑิต สาขาวิชา สังคมศึกษา ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2559 จำนวน 36 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วยแผนการเรียนการสอน แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าเฉลี่ย และค่าร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า นิสิตที่เรียนรู้ผ่านการเรียนการสอนโดยใช้วิจัยเป็นฐานมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเฉลี่ย 33 คะแนน จากคะแนนเต็ม 40 คะแนน คิดเป็นร้อยละ 82.50 และมีจำนวนนักเรียนที่ผ่านเกณฑ์ จำนวน 36 คน คิดเป็นร้อยละ 100
Abstract: The Study of Achievement by use administration format learns to research is the base for Bachelor of Education Program in Social Studies aimed to studied effects of Research Based Learning Management Model in Introduction to Sociology for Bachelor of Education Program in Social Studies in Faculty of Social Sciences, Srinakharinwirot University. The research methodology was One-Shot case study method and learning outcome evaluation used in a research. The population of this study is students in Introduction to Sociology including 36 students who registered in Introduction to Sociology Research course, first semester in 2016. In this study, all of the populations were corrected the data. There are four of research instruments, namely learning plan of Introduction to Sociology Research course, Formative Tests, outcome evaluated in research, learning outcome evaluation. The results of this study showed that 1) Learning outcome evaluation of students found that 36 students or 82.50 % of students passed these evaluation.
Description: รวมบทความวิจัยการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 7 วันที่ 30 มิถุนายน 2560
URI: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28438
Appears in Collections:Soc-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Soc-Con-Achira-U-smart7.pdf987.4 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.