Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorอัญชลี สุขในสิทธิ์-
dc.date.accessioned2023-06-09T08:53:25Z-
dc.date.available2023-06-09T08:53:25Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28417-
dc.descriptionการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTs ครั้งที่ 5-
dc.description.abstractThe objective of this research was to examine needs analysis in communication skills development of students in Bachelor of Education Program, Srinakharinwirot University. The samples used were 350 students in Bachelor of Education Program studied in the first semester of the academic year of 2014 recruiting with multi-stage sampling technique. The research instrument used was a questionnaire of Communication Skills Inventory including 5 topics: Speaking Communication Skill, Listening Communication Skill, Writing Communication Skill, Reading Communication Skill, and Foreign Language Communication Skill, with the total number of 39 questions. The analysis contained descriptive statistics for sampling and variables and the needs analysis using PNImodified index. The overall of needs analysis revealed that the needs to be developed: Foreign Communication Skills (PNImodified = 0.46), Speaking Communication Skills (PNImodified = 0.30) Listening Communication Skills (PNImodified = 0.33), and Writing Communication Skills (PNImodified = 0.30) respectively.-
dc.subjectการวิเคราะห์-
dc.subjectความต้องการจำเป็น-
dc.subjectทักษะการสื่อสาร-
dc.titleการวิเคราะห์ความต้องการจำเป็นในการพัฒนาทักษะการสื่อสารของนิสิต หลักสูตรการศึกษาบัณฑิต มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ-
dc.title.alternativeNeeds Analysis in Communication Skills Development of Students in Bachelor of Education Program, Srinakharinwirot University-
dc.typeArticle-
dc.description.abstractthaiการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ความต้องการจำเป็นในการพัฒนาทักษะการสื่อสารของนิสิตหลักสูตรการศึกษาบัณฑิต (กศ.บ. 5 ปี) มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ นิสิตระดับปริญญาตรีที่ศึกษาในหลักสูตรการศึกษาบัณฑิต (กศ.บ.5 ปี) ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 350 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถามทักษะการสื่อสารของนิสิตหลักสูตรการศึกษาบัณฑิต มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ เป็นแบบมาตรประมาณค่า (Rating Scale) 5 ระดับ ประกอบด้วยทักษะการสื่อสาร 5 ด้าน ได้แก่ ทักษะการสื่อสารด้านการพูด ทักษะการสื่อสารด้านการฟัง ทักษะการสื่อสารด้านการเขียน ทักษะการสื่อสารด้านการอ่าน และทักษะการสื่อสารด้านภาษาต่างประเทศ รวมจานวนข้อคาถามรวม 39 ข้อ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติบรรยาย และการวิเคราะห์ความต้องการจาเป็นทักษะการสื่อสาร ใช้ค่าดัชนี PNImodified ผลการวิเคราะห์ความต้องการจาเป็นในการพัฒนาทักษะสื่อสารในภาพรวม มีความจาเป็นต้องได้รับการพัฒนา (PNImodified = 0.33) เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า ด้านที่ควรได้รับการพัฒนาเป็นอันดับแรกคือ ทักษะการสื่อสารด้านการใช้ภาษาต่างประเทศ (PNImodified = 0.46) ทักษะการสื่อสารด้านการฟัง (PNImodified = 0.33) ทักษะการสื่อสารด้านการพูด (PNImodified = 0.30) และทักษะการสื่อสารด้านการเขียน (PNImodified = 0.30) ตามลำดับ-
Appears in Collections:Soc-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Soc-Con-Anchalee-S-smart5.pdf538.06 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.