Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorศิรธันย์ ชัยธรธนาวัฒน์th_TH
dc.contributor.authorชนิดา มิตรนันท์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-07T08:35:31Z-
dc.date.available2023-03-07T08:35:31Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28068-
dc.descriptionการประชุมวิชาการระดับชาติ สาธิตประสานมิตรวิจัย ครั้งที่ 1 (SPSM CONFERENCE 2021) “วิจัยและนวัตกรรมการศึกษาภายใต้ความปกติวิถีใหม่”-
dc.description.abstractThe objectives of this study were as follows 1) to construct and find the efficiency of E-Learning Courseware in title Pyramid Cone and Sphere with an efficiency criteria of 60/60; 2) to study the students’ achievement of learning after using the E-Learning Courseware with Online Learning; and 3) to study students’ regarding with the E-Learning Courseware. The target group consisted of 40 ninth Grade students from 2 rooms of Semester 2 S.Y. 2020 at Traimitwitthayalai School, acquired by cluster random sampling. The research tools included 1) E-Learning Courseware; 2) lesson plans for online learning; 3) quizzes; and 4) students’ regarding with the E-Learning Courseware questionnaire. The statistics used in this study included 1) arithmetic mean; 2) standard deviation; 3) the efficiency of E-Learning Courseware (E1/E2); and 4) Z-test. The results of the study were 1) the efficiency of E-Learning Courseware was 60.54/68.75, which was higher than the criteria; 2) the students’ achievement of learning after using the E-Learning Courseware with Online Learning was 6 8 . 7 5 % of the total score, which is higher than the criteria significantly level of .05; and 3) the students’ regarding with the E-Learning Courseware was at a high level on the whole.-
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ-
dc.subjectCAI in chemical equilibrium lessons-
dc.subjectMoodle-
dc.subjectCAI-
dc.titleการสังเคราะห์งานวิจัยเกี่ยวกับทักษะในชีวิตประจำวันของบุคคลออทิสติกในวัยผู้ใหญ่th_TH
dc.title.alternativeThe Development of CAI with Multimedia System Model integrated with Moodle Program on Chemical Equilibrium for Matthayomsuksa 6 Students.-
dc.typeArticleth_TH
dc.subject.keywordการสังเคราะห์งานวิจัยth_TH
dc.subject.keywordออทิสติกth_TH
dc.description.abstractthaiการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยการศึกษาวิจัยจากเอกสารเป็นหลักซึ่งการการสังเคราะห์งานวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์หลักคือ 1) เพื่อศึกษาสถานภาพงานวิจัยที่เกี่ยวข้องกับทักษะในชีวิตประจำวันของบุคคลออทิสติกในวัยผู้ใหญ่ ช่วงปีพุทธศักราช 2551-2563 (ค.ศ. 2008-2020) 2) เพื่อสังเคราะห์องค์ความรู้เกี่ยวกับทักษะในชีวิตประจำวันของบุคคล ออทิสติก ในวัยผู้ใหญ่ ซึ่งงานวิจัยที่ทำการศึกษาจะทำการคัดเลือกงานวิจัยที่เกี่ยวกับทักษะในชีวิตประจำวันของบุคคล ในวัยผู้ใหญ่ โดยใช้การสรุปรายละเอียดงานวิจัยเป็น การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงเนื้อหาและสรุปรายงาน ผลการวิจัยพบว่าเทคนิค วิธีการสอนทักษะในชีวิตประจำวันในวัยผู้ใหญ่นั้น นอกจากจะใช้เทคนิคที่มีความคล้ายคลึงกับบุคคลออทิสติก ในวัยเรียนแล้ว ยังมีการใช้เทคโนโลยี เข้ามาโดยมีบทบาทในการทบทวน เป็นสิ่งช่วยสอนร่วมกับการ Coaching จากนั้นจึงพยายามลด การช่วยเหลือออกให้เหลือน้อยที่สุด อย่างไรก็ตามการประเมินพฤติกรรมจะไม่มีการใช้เทคโนโลยีช่วยเหลือ เพื่อทำการ ประเมินทักษะต่าง ๆ ว่าสามารถทำได้ด้วยตนเองหรือไม่ ซึ่งในกรณีของการใช้ความเป็นจริงเสมือน (VR) จะพบว่าการทดลอง เมื่อกลุ่มตัวอย่างสามารถทำได้ดีแล้ว แต่เมื่อไปเจอสถานการณ์จริงกลับพบว่ากลุ่มตัวอย่างไม่สามารถทำตามเป้าหมายได้และ ถึงแม้ว่าการฝึกทักษะจะสิ้นสุดลง แต่ยังคงแนะนำให้ฝึกต่อไปเรื่อยๆ จนเกิดเป็นทักษะที่ถาวรเพื่อนำไปใช้ในชีวิตประจำวันได้ อย่างแท้จริง-
Appears in Collections:SpeEd-Conference paper

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SpeEd-Sirathan-C-2564.pdf607.63 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.