Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/27790
Title: การถ่ายเทความร้อนและการควบแน่นของสารทำความเย็นในท่อที่มีครีบตามแนวนอน
Other Titles: Heat transfer and condensation of refrigerant in pipe with horizontal fins
Advisor : ไพศาล นาผล
Authors: ประจักษ์ อ่อนคำผาง
Keywords: ความร้อน -- การถ่ายเท
การควบแน่น
Issue Date: 2543
Publisher: ภาควิชาวิศวกรรมเครื่องกล คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทวิโรฒ
Abstract(TH): โครงงานวิทยาศาสตร์นี้เป็นการศึกษาการถ่ายเทความร้อนและการควบแน่นของน้ำยาทำความเย็นในท่อ ซึ่งเครื่องแลกเปลี่ยนความร้อนแบบสองชั้น (Concentric) ซึ่งท่อทดสอบจะติดครีบตามแนวนอน ใช้สารทำความเย็น R-12 และ R-22 เป็นสารทำงานเพื่อหาค่าสัมประสิทธิการถ่ายเทความร้อนภายในท่อของสารทำความเย็นและการสูญเสียความดันจากผลการทดลองและการคำนวณทำให้ทราบถึงผลกระทบต่าง ๆ ที่มีส่อค่าส้มประสิทธิการถ่ายเทความร้อนในท่อ และการควบแน่นในท่อ คือ เมื่อให้กำลังงานของคอมเพรสเซอร์คงที่และอัตราการไหลของน้ำเพิ่มขึ้น ค่าสัมประสิทธิการถ่ายเทความร้อนจะเพิ่มขึ้น รวมทั้งการควบแน่นดีขึ้น และเมื่อให้อัตราการไหลของน้ำคงที่ กำลังงานของคอมเพรสเซอร์เพิ่มขึ้น พบว่าสัมประสิทธิการถ่ายเทความร้อนเพิ่มขึ้น
Abstract: The engineering project was educated about heat transfer and condensation of Refrigerant in pipe with horizontal fins. Heat exchanger is concentric type by refrigerant R-12 andR-22 working fluid in the system. The heat transter coefficient of refrigerant And pressure drop in pipe. The result show many factors effected to the heat transfer coefficient and Condensation in pipe. For power compressor in stantly, the condensation and heat transfer increases with cooling water flow rate. As the Water flow rate constantly, power Compressor increased, the heat transfer coeffcient increased too.
URI: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/27790
Appears in Collections:MecEng-Technical Reports

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eng_Prajuk_O.pdf
  Restricted Access
20.37 MBPDFView/Open Request a copy


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.