dc.contributor.author |
ดลยพร เดชอรัญ |
th_TH |
dc.contributor.author |
สุพาดา สิริกุตตา |
th_TH |
dc.date.accessioned |
2023-07-24T08:09:54Z |
|
dc.date.available |
2023-07-24T08:09:54Z |
|
dc.date.issued |
2566 |
|
dc.identifier.uri |
https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28918 |
|
dc.description |
The 5th BAs National Conference 2023 การประชุมวิชาการระดับชาติครั้งที่5 (ในความร่วมมือ 5 สถาบัน) |
|
dc.description.abstract |
This study aims to examine the perception of corporate social responsibility towards the corporate
image of the Government Savings Bank. In this research, a questionnaire collected data from a sample
group of 400 bank customers aged 18 and above. The research findings indicated that consumers had a
high level of perception of corporate social responsibility and opinions regarding the corporate image of
the Government Savings Bank. The hypothesis testing revealed that the perception of corporate social
responsibility, in terms of good corporate governance, business integrity, responsibility towards consumers,
community and social development. The reports on social and environmental issues, significantly affected
the corporate image of the Government Savings Bank at a statistical level of 0.05. These variables were
able to predict 68.4% of the corporate image. The benefits of this research provided the Government
Savings Bank with guidance for development and improvement, allowing them to identify errors or issues
related to the perception of corporate social responsibility that affected the corporate image of the bank.
Moreover, the study aimed to enhance products and activities that promoted a better corporate image for
the Government Savings Bank aligned with its goal of becoming a socially responsible bank. |
|
dc.language.iso |
th |
th_TH |
dc.title |
การรับรู้ความรับผิดชอบต่อสังคมที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์องค์กรของ ธนาคารออมสิน |
th_TH |
dc.title.alternative |
PERCEPTION OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY TOWARDS CORPORATE IMAGE OF THE GOVERNMENT SAVINGS BANK |
th_TH |
dc.type |
Article |
th_TH |
dc.description.abstractthai |
การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ความรับผิดชอบต่อสังคมที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์องค์กรของธนาคารออมสิน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ผู้ที่ใช้บริการของธนาคารออมสิน โดยมีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคมีการรับรู้
ความรับผิดชอบต่อสังคมโดยรวมอยู่ในระดับมาก และมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์องค์กรของธนาคารออมสิน โดยรวมอยู่ในระดับดี ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การรับรู้ความรับผิดชอบต่อสังคม ด้านการกำกับดูแลกิจการที่ดี ด้านการประกอบธุรกิจด้วยความเป็นธรรม ด้านความรับผิดชอบต่อผู้บริโภคสินค้าและบริการของธุรกิจ ด้าน
การร่วมพัฒนาชุมชนและสังคม และด้านการจัดทำรายงานด้านสังคมและสิ่งแวดล้อม มีผลต่อภาพลักษณ์องค์กร ของธนาคารออมสิน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวแปรดังกล่าว สามารถทำนายได้ร้อยละ 68.4 ประโยชน์ที่ได้จากการวิจัยนี้ ธนาคารออมสินสามารถนำข้อมูลที่ได้ไปใช้เป็นแนวทางในการพัฒนาและปรับปรุง ข้อผิดพลาด หรือสิ่งที่แสดงให้เห็นถึงปัญหาของการรับรู้ความรับผิดชอบต่อสังคมของผู้บริโภคที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์องค์กรของธนาคารออมสิน อีกทั้ง เพื่อพัฒนาผลิตภัณฑ์และพัฒนากิจกรรมต่าง ๆ ที่สามารถส่งเสริมให้ธนาคารออมสินออมสินมีภาพลักษณ์องค์กรที่ดีขึ้น และเป็นธนาคารเพื่อสังคมอย่างที่ตั้งเป้าหมายไว้ |
th_TH |