Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/30834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorธนภรณ์ เจริญเรืองวงศ์-
dc.contributor.authorณัฐนิชา มุกดาสถิตกุล-
dc.contributor.authorศรัญญา ศรีทอง-
dc.date.accessioned2024-08-29T03:21:24Z-
dc.date.available2024-08-29T03:21:24Z-
dc.date.issued2567-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/30834-
dc.descriptionงานประชุมวิชาการระดับชาติสวนดุสิต 2024 ครั้งที่ 6 “นวัตกรรม BCG เพื่อการศึกษา” ณ มหาวิทยาลัยสวนดุสิต-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the behavior of selecting hop-on hop-off travel services and marketing mix factors that affected tourists' decision to use hop-on hop-off travel services in Bangkok. This research was a quantitative research. The sample group consisted of foreign tourists and Thai tourists who used the hop-on hop-off travel service in the Bangkok area, totaling 139 people, used the convenience sampling method to collect data from the sample group. The tool used to collect data was a questionnaire and analyzed the data by finding percentages, averages, and standard deviations and presented in table form to accompany the essay. The research results found that the overall 4E marketing mix is at the highest level (x̅ = 4.32). When considering each aspect, it is found to be at the highest level in every aspect as well, namely Experience (x̅ = 4.35), Evangelism (x̅ = 4.35), Exchange (x̅ = 4.34) and Everywhere (x̅ = 4.22).-
dc.languageth-
dc.publisherคณะวัฒนธรรมสิ่งแวดล้อมและการท่องเที่ยวเชิงนิเวศ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ-
dc.subjectพฤติกรรมการท่องเที่ยว-
dc.subjectส่วนประสมการตลาด-
dc.subjectการตัดสินใจท่องเที่ยว-
dc.subjectHop-On Hop-Off-
dc.subjectTourist behavior-
dc.subjectMarketing mix factor-
dc.subjectTourist decision-
dc.titleปัจจัยส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจเลือกใช้บริการท่องเที่ยว Hop-On Hop-Off ของ นักท่องเที่ยวในกรุงเทพมหานคร-
dc.title.alternativeThe Marketing Mix Factors Influencing the Decision to Use Hop-On Hop-Off Tour Services by Tourists in Bangkok-
dc.typeArticle-
dc.description.abstractthaiการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกใช้บริการท่องเที่ยว Hop-On Hop-Off ของนักท่องเที่ยวใน กรุงเทพมหานคร และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการท่องเที่ยว Hop-On Hop-Off ของ นักท่องเที่ยวในกรุงเทพมหานคร โดยงานวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ นักท่องเที่ยวต่างชาติและนักท่องเที่ยว ชาวไทยที่เคยใช้บริการท่องเที่ยว Hop-On Hop-Off ในพื้นที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 139 คน โดยใช้วิธีการเลือกตัวอย่างตาม ความสะดวก (Convenience sampling method) ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลคือ แบบสอบถามและวิเคราะห์ข้อมูลด้วยการหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า ส่วนประสมทาง การตลาดแบบ 4E โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด (x̅ = 4.32) เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่าอยู่ในระดับมากที่สุดทุกด้าน ได้แก่ ด้านการสร้างประสบการณ์ (x̅ = 4.35) ด้านการสร้างความคุ้มค่า (x̅ = 4.35) ด้านการแลกเปลี่ยน (x̅ = 4.34) และด้านการเข้าถึง อย่างทั่วถึง (x̅ = 4.22)-
Appears in Collections:Ece - Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Ece-Con-Thanaporn-C.pdf372.29 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.