Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/29739
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorชวิตรา ตันติมาลา
dc.contributor.authorดุษฎี โยเหลา
dc.contributor.authorจารุวรรณ ขำเพชร
dc.date.accessioned2024-01-08T08:37:32Z-
dc.date.available2024-01-08T08:37:32Z-
dc.date.issued2561
dc.identifier.urihttps://so08.tci-thaijo.org/index.php/ssjpolsci/article/view/758
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/29739-
dc.description.abstractThe purpose of this research were to (1) understand the meanings and value of Chulalongkorn University Weekly Friday Market; (2) to reflect the identity of the market in the public university. Ethnographic methods of qualitative research, such as participant observation and semi-structured interviews, were employed. The findings were that the market was perceived both as a lifestyle space and a space for establishing and cementing interpersonal relations. The informants also recognized the need to accept the many constraints and to adjust themselves accordingly. All three were the main keys to the construction of the identity of the market to make it not a mere physical space but one that involved interpersonal interactions over longing period of time to give the market a meaningful identity specific to it being a weekly market within a public university.
dc.subjectอัตลักษณ์
dc.subjectตลาดนัด
dc.subjectมหาวิทยาลัยของรัฐ
dc.subjectidentity
dc.subjectweekly market
dc.subjectpublic university
dc.titleอัตลักษณ์ของตลาดนัดวันศุกร์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
dc.title.alternativeIdentity of Chulalongkorn University Weekly Friday Market
dc.typeArticle
dc.identifier.bibliograpycitationวารสารสังคมศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. ปีที่ 48 ฉบับที่ 1 (2018): มกราคม - มิถุนายน 2561
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.61462/cujss.v48i1.758
dc.description.abstractthaiการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำความเข้าใจความหมายและคุณค่าของตลาดนัดวันศุกร์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย และเพื่อสะท้อนอัตลักษณ์ของตลาดนัดภายในมหาวิทยาลัยของรัฐ ดำเนินการวิจัยตามระเบียบวิธีวิจัยเชิงคุณภาพแบบชาติพันธุ์วรรณนา โดยใช้เทคนิคการเก็บข้อมูลแบบสังเกตอย่างมีส่วนร่วม และการสัมภาษณ์กึ่งมีโครงสร้าง ผลวิจัยพบว่า คนในตลาดนัดวันศุกร์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยมีการรับรู้และให้ความหมายในสามประเด็น หนึ่ง “ตลาดนัดคือพื้นที่แห่งชีวิต” สอง “ตลาดนัดคือสายใยแห่งความผูกพัน” และสาม “ตลาดนัด คือ การยอมรับและปรับตัวภายใต้ข้อจำกัด” ซึ่งเป็นหัวใจของสำคัญของการประกอบสร้างอัตลักษณ์ของตลาดนัดวันศุกร์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยที่เกิดจากการปฏิสัมพันธ์กันของผู้คนในมหาวิทยาลัยและผู้คนในตลาดนัดเป็นเวลานาน เหล่านี้สะท้อนค่านิยมที่ผูกโยงกันเป็นอัตลักษณ์ของตลาดนัดภายในมหาวิทยาลัยของรัฐ
Appears in Collections:Soc-Journal Articles

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.