Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/29631
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สิรเดช ชาตินิยม | th_TH |
dc.contributor.author | ณัฐนันท์ ทองรักษ์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-12-08T05:49:41Z | - |
dc.date.available | 2023-12-08T05:49:41Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/29631 | - |
dc.description.abstract | This project aims to improve the documentation system in the process of customs clearance for import-export goods. The outbound departments are the front unit of the international shipments of in which all goods are required to complete the customs check. Effectiveness of such system are viewed in terms of traceability of documents through the process of carrier transportation, and cost minimization. The improvement will make it easier to carry out procedures that are difficult to track and monitor the movement of product data. From the system described above, there was a failure caused by a human error, product information missing within documents. The item's attributes are recorded incorrectly and often out-of-date. There was also a delay in receiving and sending information between departments. This project therefore designed a new document system which performs efficiently for operational tasks. The upgraded system has also been tested. The results of this project can be concluded as the increasing of system performance in the last three months, with lower of error events or misleading data. Information for customs clearance can now be verified instantly. | th_TH |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | สาขาวิชาวิศวกรรมโลจิสติกส์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ | th_TH |
dc.title | ออกแบบระบบตรวจสอบสถานะสินค้าระหว่างการขนส่งในพิธีการศุลกากรส่งออกสินค้าระหว่างประเทศ | th_TH |
dc.title.alternative | Design of export product status system in the customs clearance process | th_TH |
dc.type | Working Paper | th_TH |
dc.subject.keyword | การดำเนินพิธีการทางศุลกากรของสินค้า | th_TH |
dc.subject.keyword | การควบคุมคุณภาพ | th_TH |
dc.description.abstractthai | โครงงานวิศวกรรมนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อปรับปรุงระบบการทำงานในขั้นตอนกระบวนการการจัดทำเอกสารในการดำเนินพิธีการทางศุลกากรในการนำเข้าและส่งออกสินค้าระหว่างประเทศ เพื่อให้สามารถตรวจสอบสถานะใบกำกับการขนย้ายสินค้าทางอากาศยานอย่างมีระบบและมีประสิทธิภาพ และลดเวลาในการทำงานของแผนกขาออกที่ไม่จำเป็นออกไป ซึ่งในการขนส่งสินค้าระหว่างประเทศจำเป็นต้องมีการดำเนินการพิธีการทางศุลกากรของสินค้าทั้งฝั่งนำเข้าและส่งออก เนื่องจากกรมศุลกากรเป็นหน้าด่านแรกของประเทศที่ต้องทำการตรวจสอบข้อมูลรายละเอียดของสินค้า สิ่งของที่ต้องกำกัดและกำจัดซึ่งมีผลต่อ ความมั่นคงของประเทศ ทำให้ขั้นตอนในการดำเนินพิธีการที่ยุ่งยากต่อการติดตามและตรวจสอบความเคลื่อนไหวของข้อมูลสินค้า ส่งผลให้มีปัญหาการปรับดำเนินคดีทางศุลกากรจากการที่แก้ไขข้อมูลล่าช้า จากปัญหาข้างต้นพบว่าสาเหตุเกิดจากความผิดพลาดของผู้ปฏิบัติงาน ข้อมูลสินค้าภายในเอกสารคุณลักษณะของสินค้าไม่ถูกต้องและไม่ปัจจุบันมากที่สุด ความล่าช้าในการรับและส่งข้อมูลระหว่างแผนก จึงได้ทำการออกแบบระบบการทำงานให้มีประสิทธิภาพในการดำเนินงานและทดสอบระบบการทำงานดังกล่าว ผลการศึกษาสรุปได้ว่าจากการประเมินประสิทธิภาพของระบบในช่วงเวลา 3 เดือน พบว่าเกิด ความผิดพลาดของข้อมูลรายละเอียดสินค้าน้อยลง สามารถตรวจสอบข้อมูลได้ทันทีเมื่อมีข้อมูลผิดพลาด และสามารถดำเนินการแก้ไขข้อมูลให้เป็นปัจจุบันมากที่สุด | th_TH |
Appears in Collections: | IndEng-Bachelor's Projects |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Eng_Nattanun_T.pdf Restricted Access | 6.73 MB | View/Open Request a copy |
Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.