Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28505
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ภัทรพงษ์ ภูวสันติ | - |
dc.contributor.author | สุริเยศร์ เลิศกมลวรรธน์ | - |
dc.contributor.author | ปวินญาพัฒน์ วรพันธ์ | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T01:58:51Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T01:58:51Z | - |
dc.date.issued | 2565 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28505 | - |
dc.description | รายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 11 | - |
dc.description.abstract | This research aims to 1) design and develop Community-Based learning innovation, 2) to compare learning achievement of sample group after using Community-Based leaning innovation with the specified criteria, and 3) to study the satisfaction of sample group after using Community-Based learning innovation. The sample group of this research is 15 undergraduate students of Social Studies (B.Ed.), Department of Sociology, Faculty of Social Science, Srinakharinwirot University in semester 2 of the academic year 2021 which were derived by purposive sampling and examine the efficiency of Community-Based learning innovation by comparing the mean of sample group’s learning achievement with the specified criteria using t-test and describing sample group’s satisfaction after using Community-Based. The research results were as follows; 1. Community-Based learning innovation is a boardgame which contains the integration of various information about Ban Pong Sanuk community and Social Studies. 2. Learning achievement of sample group after using Community-Based learning innovation was higher than the spicified criteria which is 70 percent with statistical significance at .05. 3. The overall satisfaction of sample group after using Community-Based learning innovation was high. | - |
dc.subject | การออกแบบและพัฒนา | - |
dc.subject | นวัตกรรมการเรียนรู้ | - |
dc.subject | ชุมชนเป็นฐาน | - |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | - |
dc.subject | ความพึงพอใจ | - |
dc.subject | Learning Innovation | - |
dc.subject | Learning Achievement | - |
dc.subject | Satisfaction | - |
dc.title | การออกแบบและพัฒนานวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐาน: กรณีศึกษาชุมชนบ้านปงสนุก | - |
dc.title.alternative | The Design and Development of Community-Based Learning Innovation: A Case Study of Ban Pong Sanuk Community | - |
dc.type | Article | - |
dc.description.abstractthai | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อออกแบบและพัฒนานวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐาน 2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของกลุ่มตัวอย่างหลังการใช้งานนวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐานกับเกณฑ์ และ 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของกลุ่มตัวอย่างในการใช้งานนวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐาน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นนิสิตชั้นปีที่ 1-3 สาขาวิชาสังคมศึกษา (กศ.บ.) ภาควิชาสังคมวิทยา คณะสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ จำนวน 15 คน ซึ่งได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) โดยตรวจสอบประสิทธิภาพของนวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐานจากการทดสอบค่าทีโดยการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยของผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของกลุ่มตัวอย่างกับเกณฑ์ที่กำหนดและการอธิบายความพึงพอใจในการใช้งานนวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐานของกลุ่มตัวอย่าง ผลการวิจัยพบว่า 1. นวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐานเป็นนวัตกรรมการเรียนรู้ประเภทบอร์ดเกมซึ่งบูรณาการข้อมูลเกี่ยวกับชุมชนบ้านปงสนุกในมิติต่างๆ กับสาระต่างๆ ในวิชาสังคมศึกษา 2. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของกลุ่มตัวอย่างหลังการใช้งานนวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐานสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด คือ ร้อยละ 70 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3. ความพึงพอใจในการใช้งานนวัตกรรมการเรียนรู้โดยใช้ชุมชนเป็นฐานของกลุ่มตัวอย่างในภาพรวมอยู่ในระดับมาก | - |
Appears in Collections: | Soc-Conference paper |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Soc-Con-Pattarapong-P-smarts11.pdf | 557.67 kB | View/Open |
Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.