Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28496
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorปฐมาภรณ์ สุกใส-
dc.contributor.authorศุภวรรณ สัจจพิบูล-
dc.date.accessioned2023-06-13T10:18:20Z-
dc.date.available2023-06-13T10:18:20Z-
dc.date.issued2559-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28496-
dc.descriptionการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 6 วันที่ 17 มิถุนายน 2559-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to compare reading comprehension and summary writing abilities of fifth grade primary school students before and after they have taught by the REAP strategy and to compare reading comprehension and summary writing abilities of fifth grade primary school students taught by the REAP strategy with those taught by conventional instruction. The Sample of this study was 2 classrooms of fifth grade primary school students at Watchanpradittharam School under the department of education, Bangkok Metropolitan Administration. There were 68 students chosen by Purposive Sampling, 34 in the experimental group and 34 in the control group. The research instruments were lesson plans of the REAP strategy and conventional instruction, Reading comprehension ability test and Summary writing ability test. The data were analyzed by arithmetic mean (  ), Standard Deviation (S.D), Repeated measure MANOVA and One-way MANOVA. The results showed that Reading comprehension and Summary writing abilities of fifth grade primary school students taught by the REAP Strategy was higher than before receiving instruction and Reading comprehension and Summary writing abilities of fifth grade primary school students taught by the REAP Strategy was higher than those taught by conventional instruction.-
dc.subjectการอ่านจับใจความ-
dc.subjectการเขียนย่อความ-
dc.subjectกลวิธีอาร์ อี เอ พี-
dc.subjectReading Comprehension-
dc.subjectSummary Writing-
dc.subjectREAP strategy-
dc.titleผลของการสอนโดยใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี ที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจความและ การเขียน-ย่อความในวิชาภาษาไทยของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 5-
dc.title.alternativeEffects of Teaching Through The REAP Strategy on Reading Comprehension and Summary Writing Abilities of Fifth Grade Primary School Students-
dc.typeArticle-
dc.description.abstractthaiงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความและการเขียนย่อความในวิชา-
Appears in Collections:EdSLM-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Edu-Con-Patthamaporn-S-smart6.pdf654.35 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.