Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28490
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorเมธิญา มฤคสนธิ-
dc.date.accessioned2023-06-13T10:03:15Z-
dc.date.available2023-06-13T10:03:15Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28490-
dc.descriptionรายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 9-
dc.description.abstractThis perspective of this research for the creation of a established set of learning activities and creative printmaking activities used for early childhood students. In addition their creativity was subsequently developed in the undertaking of creative printmaking activities for early childhood students. In this study the population sample used in this study included ten boys and girls. who raanged in age from toddlers to three to six year olds at the Art Can Do school. The activities created consisted of seven activities. The duration of this research was a total of seven. The tools used in the study are the printing activities set and creativity test of creative thinking drawing Production Jellen & Urban The results of this research demonstrated that early childhood development was a very delicate process, but children were enthusiastic about learning new things. Creativity in terms of creative printmaking used seven activity plans. The score was at a good level of 87.43 percent, And students developed creativity at a low to a high level, according to activity plans one to seven, with the creation of printmaking. A activity plan is based on the most creative ideas, Which included seven activity plans, to satisfy the imagination.-
dc.subjectชุดกิจกรรม-
dc.subjectภาพพิมพ์-
dc.subjectเด็กปฐมวัย-
dc.subjectความคิดสร้างสรรค์-
dc.subjectCreative Printmaking-
dc.subjectArt activities-
dc.subjectYoung children-
dc.subjectCreating-
dc.titleการสร้างชุดกิจกรรมศิลปะภาพพิมพ์สร้างสรรค์ สำหรับเด็กปฐมวัย-
dc.title.alternativeCreating creative printmaking art activities for young children-
dc.typeArticle-
dc.description.abstractthaiการศึกษาครั้งนี้มีจุดมุ่งหมาย เพื่อศึกษาการสร้างชุดกิจกรรมภาพพิมพ์สร้างสรรค์สำหรับเด็กปฐมวัย เเละ เพื่อศึกษาความคิดสร้างสรรค์หลังได้ทำชุดกิจกรรมภาพพิมพ์สร้างสรรค์สำหรับเด็กปฐมวัย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้เป็นเด็กปฐมวัย ทั้ง ชายและหญิง ที่มีอายุระหว่าง 3 – 6 ปี ที่โรงเรียนสอนศิลปะArt can do จำนวน 10 คน ชุดกิจกรรมที่สร้างขึ้นมีจำนวน 7 กิจกรรม ใช้เวลาในการทำกิจกรรม สัปดาห์ละ 1 กิจกรรม ทั้งหมดเป็นเวลา 7 สัปดาห์ โดยมีเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาค้นคว้า คือ ชุดกิจกรรมภาพพิมพ์สร้างสรรค์สำหรับเด็กปฐมวัย และ แบบทดสอบวัดความคิดสร้างสรรค์ของเยลเลนเเละ เออร์บัน ผลการวิจัยพบว่า ชุดกิจกรรมภาพพิมพ์สร้างสรรค์สำหรับเด็กปฐมวัย สามารถใช้วัดความคิดสร้างสรรค์ได้เหมาะสมกับเด็กปฐมวัย โดยมีความคิดสร้างสรรค์ในการทำงานภาพพิมพ์สร้างสรรค์ ด้วยการใช้แผนกิจกรรม 7 แผนกิจกรรม โดยได้คะแนนอยู่ในระดับดี ร้อยละ 87.43 ซึ่งมีการพัฒนาด้านความคิดสร้างสรรค์ในระดับจากน้อยไปมาก โดยเรียงตามแผนกิจกรรมที่ 1-7 ตามลำดับ ทั้งนี้แผนกิจกรรมที่ยึดหลักความคิดสร้างสรรค์เด่นมากที่สุดคือ แผนกิจกรรมที่ 7 เรื่องเติมเต็มจินตนาการ-
Appears in Collections:ArtEd-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
ArtEd-Con-Metiya-M-smart9.pdf849.24 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.