Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28478
Title: ปัจจัยความสำเร็จในการจัดการความรู้ที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิผลขององค์การตลาดเพื่อเกษตรกร
Other Titles: Success Factors in Knowledge Management Influencing the Effectiveness of Marketing Organization for Farmers
Authors: สุทธิดา สุนทรทิพย์
วสันต์ สกุลกิจกาญจน์
Keywords: การจัดการความรู้
องค์การตลาดเพื่อเกษตรกร
Knowledge management
Success factors
Marketing Organization for Farmers
Issue Date: 2561
Abstract(TH): การวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยความสำเร็จในการจัดการความรู้และประสิทธิผลขององค์การตลาดเพื่อเกษตรกร กลุ่มตัวอย่าง คือ พนักงานองค์การตลาดเพื่อเกษตรกร จำนวน 151 คน เก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ คือ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติการวิเคราะห์เชิงถดถอยพหุคูณ ผลวิจัยพบว่า 1. ปัจจัยความสำเร็จในการจัดการความรู้ ด้านภาวะผู้นำ และด้านโครงสร้างพื้นฐานการจัดการความรู้มีผลต่อประสิทธิผลขององค์การตลาดเพื่อเกษตรกรด้านความสามารถในการสร้างพนักงานที่มีผลสัมฤทธิ์ มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ โดยสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 36.3 2. ปัจจัยความสำเร็จในการจัดการความรู้ ด้านวัฒนธรรมองค์การ และด้านโครงสร้างพื้นฐานการจัดการความรู้ มีผลต่อประสิทธิผลขององค์การตลาดเพื่อเกษตรกรด้านความสามารถในการพัฒนาทัศนคติทางบวก มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 29.3 3. ปัจจัยความสำเร็จในการจัดการความรู้ ด้านภาวะผู้นำ ด้านวัฒนธรรมองค์การ และด้านโครงสร้างพื้นฐานการจัดการความรู้มีผลต่อประสิทธิผลขององค์การตลาดเพื่อเกษตรกรด้านความสามารถในการแก้ปัญหา มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 0.05 และ0.01 ตามลำดับ โดยสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 26.6 4. ปัจจัยความสำเร็จในการจัดการความรู้ ด้านภาวะผู้นำ ด้านเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารความรู้ และด้านโครงสร้างพื้นฐานการจัดการความรู้มีผลต่อประสิทธิผลขององค์การตลาดเพื่อเกษตรกรด้านความสามารถในการพัฒนาองค์การ มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 24
Abstract: The objective of this research is to study Success factors in knowledge management and the effectiveness of Marketing Organization for Farmers. Sample sizes are 151 employees in workers in Marketing Organization for Farmers. Questionnaire is the tool for data collection. Statistics for data analysis are percentage, mean and standard deviation. Statistic for hypotheses testing is multiple regression analysis. The research results were as follows: Success factors in knowledge management followed leadership and infrastructure and were able to affecting effectiveness of marketing organization for farmers and the ability to produce workers with a proficiency of 0.01 and 0.05 statistically significant levels; in which Adjusted R Square was equal to 36.3 percent. Success factors in knowledge management were as follows: organizational culture and infrastructure were to able to influence the effectiveness of a marketing organization for farmers the ability to enhance the positive attitudes of workers at statistically significant level of 0.01 with an Adjusted R Square was equal to 29.3 percent. Success factors in knowledge management were as follows: leadership, organizational culture and infrastructure were to able to influence the effectiveness of marketing organization for farmers and the ability to solve problems at statistically significant level of 0.01, 0.05, 0.01 with an Adjusted R Square was equal to 26.6 percent. Success factors in knowledge management were as follows : leadership, information technology and infrastructure were able to influence the effectiveness of marketing organization for farmers to develop organization at statistically significant levels of 0.01 with an Adjusted R Square was equal to 24 percent.
Description: รายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 8
URI: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28478
Appears in Collections:Bas-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Bas-Con-Suthida-S-smart8.pdf731.8 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.