Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28384
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorชนัญชิดา สุธรรมรัตนกูล-
dc.contributor.authorปิติชัย สุวรรณะ-
dc.contributor.authorกฤติกา สายณะรัตร์ชัย-
dc.date.accessioned2023-06-02T02:48:36Z-
dc.date.available2023-06-02T02:48:36Z-
dc.date.issued2566-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28384-
dc.descriptionรายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 8 “วิทยาการจัดการเทพสตรีวิชาการ” Proceedings of the 8th National Academic Conference “Thepsatri Management Science Academic Conference” วันที่ 30 พฤษภาคม 2566-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to study tourists’ behaviors in travelling and nostalgia tourism motivation of Thai tourists in Bangkok Metropolitan. The sample consisted of 385 Thai tourists, which were calculated by Cochran sample size’s formula, and a questionnaire was used to collect the data. The data were statistically analyzed by frequency, percentage, mean, and standard deviation. The results were found that most of respondents were female who aged between 20-30 years old. Most of them were undergraduate students having their salary less than 15,000 baht. The respondents mostly traveled in nostalgia tourism with friends for 2 – 3 times. The purposes of visiting were to visit nostalgia travel or leisure and relax on weekend. Yaowarat was the most popular place for nostalgia travelling. Moreover, the social media was used to search for information regarding nostalgia travel. The motivation of nostalgia tourism of Thai Tourists in Bangkok were ranked as followed emotional and valuable feeling motivation were at the highest level, followed by cultural motivations, interpersonal motivation, Status and prestige motivations, and physical motivation, respectively.-
dc.languageth-
dc.publisherคณะวัฒนธรรมสิ่งแวดล้อมและการท่องเที่ยวเชิงนิเวศ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ-
dc.subjectแรงจูงใจทางการท่องเที่ยว-
dc.subjectการท่องเที่ยวเชิงถวิลหาอดีต-
dc.subjectนักท่องเที่ยวชาวไทย-
dc.subjectTourism Motivation-
dc.subjectNostalgia tourism-
dc.subjectThai Tourists-
dc.titleแรงจูงใจทางการท่องเที่ยวเชิงถวิลหาอดีตของนักท่องเที่ยวชาวไทยในกรุงเทพมหานคร-
dc.title.alternativeNostalgia Tourism Motivation of Thai Tourists in Bangkok Metropolis-
dc.typeWorking Paper-
dc.description.abstractthaiงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการท่องเที่ยวและแรงจูงใจทางการท่องเที่ยวเชิงถวิลหาอดีตของนักท่องเที่ยวชาวไทยในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่าง คือ นักท่องเที่ยวชาวไทย จำนวน 385 คน ซึ่งใช้วิธีการคำนวณขนาดกลุ่มตัวอย่างจากสูตรของคอแครน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การหาค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 20 – 30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี เป็นนักเรียนหรือนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 15,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เดินทางมาท่องเที่ยวเชิงถวิลหาอดีต 2 – 3 ครั้งกับเพื่อน วัตถุประสงค์ในการเดินทางท่องเที่ยว เพื่อท่องเที่ยวเชิงถวิลหาอดีต พักผ่อนและผ่อนคลายในช่วงวันหยุดสุดสัปดาห์ เยาวราชเป็นสถานที่ที่ได้รับความนิยมมากที่สุด ในการท่องเที่ยวถวิลหาอดีต และได้รับข้อมูลข่าวสารเกี่ยวกับการท่องเที่ยวถวิลหาอดีตจากสื่อสังคมออนไลน์ แรงจูงใจทาง การท่องเที่ยวเชิงถวิลหาอดีตของนักท่องเที่ยวชาวไทยในกรุงเทพมหานครในภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยแรงจูงใจ ด้านอารมณ์และความรู้สึกอยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมาคือแรงจูงใจด้านวัฒนธรรม แรงจูงใจด้านระหว่างบุคคล แรงจูงใจด้านสถานภาพและชื่อเสียง และแรงจูงใจด้านกายภาพ ตามลำดับ-
Appears in Collections:Ece - Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Ece-Chananchida-S-2566.pdf284.26 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.