Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28381
ชื่อเรื่อง: | การพัฒนาวิธีการนำเสนอผลิตภัณฑ์จักสานไม้ไผ่เชิงสร้างสรรค์ผ่านเฟสบุ๊ค (Facebook) |
ชื่อเรื่องอื่นๆ: | The Developing Creative Methods of Presenting Bamboo Wicker Products through Facebook |
ผู้แต่ง: | ธัญชนก ใหม่รัตนไชยชาญ หทัยรัตน์ บุณโยปัษฎัมภ์ |
Keywords: | ผลิตภัณฑ์จักสานไม้ไผ่ เฟสบุ๊ค การสื่อสารการตลาด Bamboo wicker products Marketing Communication |
วันที่เผยแพร่: | 2564 |
Abstract(TH): | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ในการวิจัย เพื่อศึกษาประวัติความเป็นมาและขั้นตอนการผลิตของผลิตภัณฑ์หัตถกรรม จักสานไม้ไผ่บางเจ้าฉ่า ตำบลบางเจ้าฉ่า อำเภอโพธิ์ทอง จังหวัดอ่างทอง รวมถึงเพื่อพัฒนาการนำเสนอผลิตภัณฑ์หัตถกรรม จักสานไม้ไผ่บางเจ้าฉ่าผ่านเฟสบุ๊ค (Facebook) ใช้การวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ การสังเกตแบบมีส่วนร่วม การสังเกตแบบไม่มีส่วนร่วมและการสัมภาษณ์แบบเชิงลึก กลุ่มตัวอย่างเลือกแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 10 คน ประกอบด้วย ประธานกลุ่ม จำนวน 1 คน สมาชิกของกลุ่ม จำนวน 3 คน ผู้ที่มีความรู้เรื่องงาน หัตถกรรม จักสานไม้ไผ่ จำนวน 1 คน ผู้เลือกซื้อสินค้าในชุมชน 5 คน ผลการวิจัยพบว่า การจักสานไม้ไผ่เป็นหัตถกรรมที่มีคุณค่าทาง ภูมิปัญญาท้องถิ่น ผู้ผลิตสามารถสร้างความน่าสนใจและสร้างแรงจูงใจในการเลือกซื้อสินค้าของผู้บริโภคได้มากขึ้นมีการพัฒนา วิธีการนำเสนอสินค้าผ่านทางเฟสบุ๊คแฟนเพจ (Facebook Fanpage) ให้ทันสมัยโดยใช้ภาพกราฟิกเพื่อดึงดูดลูกค้าอีกทั้ง กลยุทธ์การบริหารจัดการและดูแลเอาใจใส่ลูกค้าและมีการต่อยอดพัฒนาไปขายในช่องทางอื่นเพื่อให้เกิดความหลากหลาย ในตลาดและให้ลูกค้ามีตัวเลือกมากขึ้น |
บทคัดย่อ: | This research was aimed to study the history and the steps Bangchacha bamboo wicker products. Bang Chao Cha, Pho Thong, Angthong. Manufacturing processes of wicker handicrafts. Bang Chao Cha bamboo and develop the presentation of Bang Chao Cha bamboo weaving handicrafts via Facebook. This study used qualitative research comprising of Participant Observation Non-Participant Observation and indepth interview. The sample group selected a specific type of 10 people. It consists of one group chairman, three members of the group, one person with knowledge of bamboo weaving handicrafts and 5 people who shop for products in the community.The research found that Bamboo weaving is a handicraft that has value of local wisdom. Producers are able to create more attractive and motivating consumers in choosing and purchasing products. Developing a method for presenting products via (Facebook Fanpage) to be up to date by using graphics to attract customers. Developing a method for presenting products via (Facebook Fanpage) to be up to date by using graphics to attract customers. Strategies for managing and taking care of customers and the development has been developed to sell in other channels and diversify the market and give customers more options. |
รายละเอียด: | รายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 10 |
URI: | https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28381 |
Appears in Collections: | Soc-Conference paper |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Soc-Con-Thanchanok_M_smarts10-p348.pdf | 934.46 kB | View/Open |
Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.