Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorกฤตนุช ชูสกุล-
dc.date.accessioned2023-05-19T09:11:07Z-
dc.date.available2023-05-19T09:11:07Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28366-
dc.descriptionโครงการประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติ SMARTS III-
dc.description.abstractThis research aimed to study the lifestyle factors relating to Korean cultural goods affecting travelling behaviors to South Korea among female consumers. This research was used consisting of qualitative research by in-depth interview of 20 samples. The results could be explained that lifestyles factors relating to Korean cultural goods including activities, interests and opinions of female consumers affect travelling behaviors to South Korea because cultural goods affect to mind and consumption endless. As a result, cultural goods have contributed lots of social impacts stimulating female consumers’ needs for travelling to South Korea.-
dc.subjectรูปแบบการดำเนินชีวิต-
dc.subjectสินค้าทางวัฒนธรรม-
dc.subjectพฤติกรรมการท่องเที่ยว-
dc.subjectเกาหลีใต้-
dc.subjectผู้บริโภคหญิง-
dc.subjectLifestyle-
dc.subjectCultural goods-
dc.subjectSouth Korea-
dc.subjectFemale consumers-
dc.subjectTravelling behaviors-
dc.titleรูปแบบการดำเนินชีวิตเกี่ยวกับสินค้าทางวัฒนธรรมเกาหลีที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ ของผู้บริโภคหญิง-
dc.title.alternativeLifestyles Factors Relating to Korean Cultural Goods Affecting Travelling Behaviors to South Korea among Female Consumers.-
dc.typeArticle-
dc.description.abstractthaiการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมาย เพื่อศึกษารูปแบบการดำเนินชีวิตเกี่ยวกับสินค้าทางวัฒนธรรมเกาหลีที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ของผู้บริโภคหญิง โดยใช้วิธีวิจัยเชิงคุณภาพโดยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก กลุ่มตัวอย่างจำนวน 20 คน ผลการวิจัยจากการสัมภาษณ์แบบเจาะลึกพบว่า ผู้บริโภคหญิงที่มีรูปแบการดำเนินชีวิตเกี่ยวกับสินค้าทางวัฒนธรรมเกาหลีทั้งทางด้านกิจกรรม ด้านความสนใจ และด้านความคิดเห็นนั้นส่งผลต่อพฤติกรรมต่อการท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ เนื่องจากสินค้าทางวัฒนธรรมนั้น เป็นสินค้าที่มีผลกระทบต่อจิตใจและเป็นสินค้าที่ก่อให้เกิดการบริโภคที่ไม่มีวันสิ้นสุด ซึ่งจะส่งผลให้เกิดการบริโภคอย่างต่อเนื่อง สินค้าทางวัฒนธรรมนี้จึงส่งผลให้ผู้บริโภคหญิงเกิดความต้องการไปท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้-
Appears in Collections:Bas-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Bas-Con-Kritanuch-C-smart3-p212.pdf307.67 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.