Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28364
Title: ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมในการใช้บริการจองห้องพักภายในประเทศของ www.agoda.com
Other Titles: Factors Affecting Consumer Behavior towards The Use of Domestic Hotel Reservation Service of www.agoda.com
Authors: รัศมี ศรีวชิรทานต์
Keywords: จองห้องพัก
พฤติกรรมการใช้บริการอินเทอร์เน็ต
ทัศนคติที่มีต่อเว็บไซต์
Hotel Reservation
Internet Using Behavior
Attitude towards Website
Issue Date: 2555
Abstract(TH): การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยข้อมูลส่วนบุคคลที่มีผลต่อพฤติกรรมในการใช้บริการจองห้องพักภายในประเทศ ของ www.agoda.com และความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการใช้บริการอินเทอร์เน็ต แรงจูงใจในการใช้บริการ ทัศนคติที่มีต่อเว็บไซต์ และสื่อที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการ กับพฤติกรรมในการใช้บริการจองห้องพักภายในประเทศ ของ www.agoda.com เพื่อนำผลการวิจัยมาเป็นแนวทางการวางแผน พัฒนา ปรับปรุงเว็บไซต์เกี่ยวกับการท่องเที่ยวภายในประเทศ กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ใช้อินเทอร์เน็ตซึ่งเคยใช้บริการข้อมูลและการจัดการท่องเที่ยว หรือใช้บริการจองห้องพักภายในประเทศ ของ www.agoda.com จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บข้อมูล โดยใช้สถิติ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์ความแปรผัน การวิเคราะห์ค่าที ค่าความแปรปรวนทางเดียว เปรียบเทียบความแตกต่างรายคู่ และค่าสัมประสิทธ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างมีข้อมูลส่วนบุคคล ได้แก่ ระดับการศึกษา อาชีพ สถานภาพสมรสแตกต่างกัน มีพฤติกรรมในการใช้บริการจองห้องพักภายในประเทศ ของ www.agoda.com แตกต่างกัน และปัจจัยด้านพฤติกรรมในการบริการอินเทอร์เน็ต แรงจูงใจในการใช้บริการเว็บไซต์ ทัศนคติที่มีต่อเว็บไซต์ และ สื่อที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมในการใช้บริการจองห้องพักภายในประเทศ ของ www.agoda.com
Abstract: The objective of this study was to explore personal factors affecting consumer behavior towards the use of domestic hotel reservation service of www.agoda.com. The relationships between Consumer Behavior towards the use of domestic hotel reservation service of www.agoda.com and Internet Using Behavior, Website Service Using Motivation, Attitude towards the Website, and Media influencing Website Service Using Decision were studied. Results would be the implications for practices of planning, development, improvement of the website in terms of domestic tourism. The sample group was 400 internet users who have ever used domestic hotel reservation service of www.agoda.com. Data was collected by using the questionnaire. Statistics used for data analysis included Percentage, Mean, Standard Deviation, Coefficient of Variation, t-test Analysis, One way-ANOVA, Paired comparison test, and Pearson ' s correlation coefficient. The results found that the users who were different in educational level, occupation, marital status had different behavior towards the use of domestic hotel reservation service of www.agoda.com. Besides, there were the relationships between Internet Using Behavior, Website Service Using Motivation, Attitude towards the Website, and Media influencing Website Service Using Decision and Behavior towards the use of domestic hotel reservation service of www.agoda.com.
Description: โครงการประชุมเวทีวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 2
URI: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28364
Appears in Collections:Bas-Conference paper

Files in This Item:
File SizeFormat 
Bas-Con-Rassamee-S.pdf290.77 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.