Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28080
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorณัฐสิทธิ์ รุ่งเรืองแสนสุขth_TH
dc.contributor.authorธีรเดช สิงห์อินทร์th_TH
dc.contributor.authorอิทธิเทพ นวาระสุจิตรth_TH
dc.date.accessioned2023-03-07T09:23:27Z-
dc.date.available2023-03-07T09:23:27Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28080-
dc.description.abstractThe objectives of this study were as follows 1) to construct and find the efficiency of E-Learning Courseware in title Pyramid Cone and Sphere with an efficiency criteria of 60/60; 2) to study the students’ achievement of learning after using the E-Learning Courseware with Online Learning; and 3) to study students’ regarding with the E-Learning Courseware. The target group consisted of 40 ninth Grade students from 2 rooms of Semester 2 S.Y. 2020 at Traimitwitthayalai School, acquired by cluster random sampling. The research tools included 1) E-Learning Courseware; 2) lesson plans for online learning; 3) quizzes; and 4) students’ regarding with the E-Learning Courseware questionnaire. The statistics used in this study included 1) arithmetic mean; 2) standard deviation; 3) the efficiency of E-Learning Courseware (E1/E2); and 4) Z-test. The results of the study were 1) the efficiency of E-Learning Courseware was 60.54/68.75, which was higher than the criteria; 2) the students’ achievement of learning after using the E-Learning Courseware with Online Learning was 6 8 . 7 5 % of the total score, which is higher than the criteria significantly level of .05; and 3) the students’ regarding with the E-Learning Courseware was at a high level on the whole.th_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒth_TH
dc.titleผลการใช้บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้แบบออนไลน์ เรื่อง พีระมิด กรวย และทรงกลม ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนไตรมิตรวิทยาลัยth_TH
dc.title.alternativeThe Effects of using E-Learning Courseware with Online Learning in Title Pyramid, Cone and Sphere of the Ninth Grade Students Traimitwitthayalai Schoolth_TH
dc.typeArticleth_TH
dc.subject.keywordบทเรียนอิเล็กทรอนิกส์th_TH
dc.subject.keywordการเรียนรู้แบบออนไลน์th_TH
dc.subject.keywordการจัดการเรียนรู้คณิตศาสตร์th_TH
dc.subject.keywordE-Learning Coursewareth_TH
dc.subject.keywordOnline Learningth_TH
dc.subject.keywordMathematical Learningth_TH
dc.description.abstractthaiผลการใช้บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้แบบออนไลน์ เรื่อง พีระมิด กรวย และทรงกลม ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนไตรมิตรวิทยาลัย มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของบทเรียน อิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง พีระมิด กรวย และทรงกลม ตามเกณฑ์ 60/60 ตลอดจนศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียน หลังการใช้บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้แบบออนไลน์ รวมทั้งศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการใช้ บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้แบบออนไลน์ กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ปี ที่ 3 ปีการศึกษา 2563 โรงเรียนไตรมิตรวิทยาลัย จำนวน 2 ห้องเรียน มีนักเรียนจำนวน 40 คน โดยใช้การสุ่มแบบ แบ่งกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น แผนการจัดการเรียนรู้แบบออน ไลน์ แบบทดสอบหลังเรียน และแบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการใช้บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้ แบบออนไลน์ สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ประสิทธิภาพของบทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ (E1/ E2) และค่าสถิติทดสอบ Z ผลการวิจัยพบว่า ประสิทธิภาพของบทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 60.54/68.75 ซึ่งสูงกว่า เกณฑ์ที่กำหนดไว้ ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังการใช้บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้แบบออนไลน์ มีค่าเฉลี่ยเลขคณิตร้อยละ 68.75 ของคะแนนเต็ม ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ อย่างมีนัยสำคัญ .05 และความพึงพอใจ ของนักเรียนที่มีต่อการใช้บทเรียนอิเล็กทรอนิกส์ควบคู่กับการเรียนรู้แบบออนไลน์ ในภาพรวมอยู่ในระดับมากth_TH
Appears in Collections:Math-Conference paper

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Math-Natthasit-R-2564.pdf263.25 kBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.