Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/27794
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ประชาสันติ ไตรยสุทธิ์ | th_TH |
dc.contributor.author | ไพฑูรย์ พันธพูมมี | th_TH |
dc.contributor.author | เศกสรรค์ มีเครือรอด | th_TH |
dc.contributor.author | สรศักดิ์ พวงจำปา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-01-13T08:52:48Z | - |
dc.date.available | 2023-01-13T08:52:48Z | - |
dc.date.issued | 2543 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/27794 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this engineering program is to the dynamometer for four piston engine test. The studyareas are included the torque measurement for engine test and to use torque from hydraulic dynamometer fan that is tranferred through liquid to torque on hydraulic dynamometer and it can be calculate to brake horse power witch indicated horse power and mechanical efficiency under the principleof morse test The results of this experiment proved that this design engine test can be use to design and measure torque for dynamometer and it can be calculate the mechanical efficiencyforganeral engine byit can be measure maximum torque 213 Nm | th_TH |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | สาขาวิศวกรรมเครื่องกล ภาควิชาวิศวกรรมเครื่องกล คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทวิโรฒ | th_TH |
dc.title | ชุดทดสอบเครื่องยนต์ แบบมอสร์เทส | th_TH |
dc.title.alternative | Engine test by more test | th_TH |
dc.type | Working Paper | th_TH |
dc.subject.keyword | ชุดเครื่องยนต์ | th_TH |
dc.description.abstractthai | โครงงานวิศวกรรรมศาสตร์นี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อออกแบบไดนาโมมิเตอร์สำหรับชุดทดสอบเครื่องยนต์สี่สูบ โดยมีขอบเขตโครงงานที่ต้องการ วัดแรงบิดของเครื่องยนต์โดยใช้หลักการของแรงบิดที่เกิดจากใบพัดของไฮโดรลิกส์ไดนาโมมิเตอร์ส่งกำลังผ่านของเหลวทำให้เกิดแรงบิดที่ตัวเรือนของไฮโดรลิกส์ไดนาโมมิเตอร์แล้วนำค่าที่ได้ไปคำนวณหากำลังที่เพลา กำลังที่หัวสูบ และประสิทธิภาพเชิงกลของเครื่องยนต์โดยวิธีการแบบ morse testจากผลการทดสอบพบว่าเครื่องทดสอบเครื่องยนต์ที่ได้ทำการออกแบบและคำนวณค่าต่างๆสามารถนำไปสร้างเครื่องทดสอบเครื่องวัดแรงบิดของเครื่องยนต์และคำนวณหาประสิทธิภาพเชิงกลได้ และสามารถนำไปใช้งานในการวัดแรงบิด และประสิทธิภาพเชิงกลของเครื่องยนต์ได้โดยสามารถวัดแรงบิดได้สูงสุด 213 Nm | th_TH |
Appears in Collections: | MecEng-Technical Reports |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Eng_Phaithun_P.pdf Restricted Access | 12.2 MB | View/Open Request a copy |
Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.