Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/27741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอัญชัญ ตัณฑเทศ-
dc.contributor.authorญาดา เขตต์กัน-
dc.contributor.authorปิยนุช วสุธาวุฒิจารณ์-
dc.contributor.authorพชร แต้สงเคราะห์-
dc.contributor.authorพุธิตา ทิพย์แก้ว-
dc.contributor.authorฉัตรมณี แป้นเกลี้ยง-
dc.contributor.authorรินรดา รุ่งธนานนท์-
dc.contributor.authorอภิศักดิ์ วิเมศ-
dc.date.accessioned2023-01-09T07:27:29Z-
dc.date.available2023-01-09T07:27:29Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/27741-
dc.description.abstractThe objective of this research was to investigate Millennial Family tourists’ decision -making to travel at Pattaya within the COVID-19 pandemic situation. This study was quantitative research. The sample was 385 Thai tourists under Millennial Family group with prior traveling experience to Pattaya Special Administrative Region during the COVID-19 pandemic. A questionnaire was used as a research tool to collect data. The statistics used in the data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean (x̅), standard deviation (S.D.), and One-way Analysis of Variance (ANOVA), and Chi-square Test. The results of this study indicated as follows. 1. Most of the respondents were in the age range of 30-34 years, graduated with a bachelor's degree, worked as civil servant/state enterprise employee, earned average monthly income between 15,001-25,000 baht, lived in a single-family which had 1-3 family members. 2. The purpose of travel of the respondents was to leisure travel. They used Internet as a platform to search for travel information. A private car was mostly used as vehicle to travel. Travel cost per trip was higher than 13,000 baht. Most respondents preferred to doing was natural attractions and natural tourism activities. Travel arrangements are made once travel. Moreover, Accommodation arrangement was the most common type of travel arrangements. They their concerned to revisit. 3. Overall components of tourist attractions Pattaya under the COVID-19 pandemic were at a high level (x̅ = 4.39, S.D. = 0.48). For individual aspects individual, all aspects were at a high level and an aspect with the highest mean was traveling to tourist attractions (x̅ = 4.48, S.D. = 0.57). 4. As for tourists’ decisions were compared by age, education level, occupation and average monthly income, family type, number of family members and relationship between demographic characteristics and the travel decisions was analyzed, it was found that overall demographic characteristics were not related with travel decisions with a statistical significance level of 0.05.-
dc.languageth-
dc.publisherคณะวัฒนธรรมสิ่งแวดล้อมและการท่องเที่ยวเชิงนิเวศ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ-
dc.subjectโควิด-19-
dc.subjectนักท่องเที่ยว-
dc.subjectพฤติกรรม-
dc.subjectMillennial Family-
dc.subjectCOVID-19-
dc.subjectTourist behavior-
dc.titleการศึกษาการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวในเขตปกครองพิเศษพัทยาของนักท่องเที่ยวกลุ่ม Millennial Family ภายใต้สถานการณ์แพร่ระบาดโควิด-19-
dc.title.alternativeThe study of millennial familys’desition-making to travel at Pattaya within the covid-19 pandemic situation-
dc.typeWorking Paper-
dc.description.abstractthaiการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวในเขตปกครองพิเศษพัทยาของนักท่องเที่ยวกลุ่ม Millennial Family ภายใต้สถานการณ์แพร่ระบาดโควิด-19 การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) กลุ่มตัวอย่าง คือ นักท่องเที่ยวชาวไทยกลุ่ม Millennial Family ที่เคยมีประสบการณ์ในการท่องเที่ยวในพื้นที่เขตปกครองพิเศษพัทยา ในช่วงสถานการณ์แพร่ระบาด โควิด-19 จำนวน 385 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ (Frequency) การหาค่าร้อยละ (Percentage) การหาค่าเฉลี่ยเลขคณิต (X̅) การหาส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way Analysis of Variance: ANOVA) และการทดสอบไคสแควร์ (Chi-square Test) ผลการวิจัยปรากฏดังนี้ 1. ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุอยู่ในช่วง 30-34 ปี ระดับการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี อาชีพข้าราชการหรือพนักงานรัฐวิสาหกิจ มีรายได้โดยเฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท อยู่ในครอบครัวประเภทครอบครัวเดี่ยว และมีสมาชิกในครอบครัว 1-3 คน 2. นักท่องเที่ยวกลุ่ม Millennial Family ส่วนใหญ่มีวัตถุประสงค์ในการเดินทางท่องเที่ยวเพื่อพักผ่อน ใช้อินเทอร์เน็ตเป็นช่องทางการค้นหาข้อมูลการท่องเที่ยว โดยใช้รถยนต์ส่วนตัวในการเดินทางท่องเที่ยว มีค่าใช้จ่ายในการเดินทางท่องเที่ยวครั้งละสูงกว่า 13,000 บาท มีความสนใจในแหล่งท่องเที่ยวประเภทธรรมชาติและรูปแบบกิจกรรมการท่องเที่ยวเยี่ยมชมศึกษาธรรมชาติมากที่สุด มีการเตรียมการเดินทางทุกครั้งที่เดินทาง ซึ่งมีการเตรียมการในเรื่องที่พักมากที่สุด และมีความต้องการกลับมาเที่ยวซ้ำ 3. องค์ประกอบแหล่งท่องเที่ยวในพื้นที่เขตปกครองพิเศษพัทยาที่มีผลต่อตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวกลุ่ม Millennial Family ภายใต้สถานการณ์แพร่ระบาดโควิด-19 โดยรวมอยู่ในระดับมาก (X̅ = 4.39, S.D. = 0.48) และเมื่อพิจารณารายด้านพบว่าอยู่ในระดับมากทุกด้าน โดยด้านการเดินทางมายังแหล่งท่องเที่ยวมากที่สุด (X̅ = 4.48, S.D. = 0.57) 4. เมื่อเปรียบเทียบการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยว จำแนกตาม อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้โดยรวมเฉลี่ยต่อเดือน ประเภทครอบครัว จำนวนสมาชิกในครอบครัว และวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างลักษณะประชากรศาสตร์ กับการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวกลุ่ม Millennial Family ภายใต้สถานการณ์แพร่ระบาดโควิด-19 พบว่า ในภาพรวมลักษณะประชากรศาสตร์ทั้งหมดไม่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยว อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05-
Appears in Collections:Ece - Senior Projects

Files in This Item:
File SizeFormat 
Ece-Yada-K-2564.pdf2.6 MBPDFView/Open


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.