Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/15813
Title: พฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตของนิสิตปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ประสานมิตร
Other Titles: Behavior And Problems Of Internet Accessing Among Undergraduate Students At Srinakharinwirrot University
Advisor : ศศิพิมล ประพินพงศกร
Authors: เจสิตา พวงมาลัย
ชญานนท์ พรประสิทธิ์
ภาวสุทธิ์ สุทธิลออ
บุษญาภรณ์ อินทชาติ
ธิดารัตน์ หล้าศรี
ศุภิสรา ชื่นหทัย
Keywords: อินเทอร์เน็ต
Issue Date: 2561
Publisher: สาขาวิชาสารสนเทศศึกษา มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ
Abstract: การวิจัยนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ 1) ศึกษาพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตของนิสิตระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ โดยรวมและเป็นรายด้าน 3 ด้าน คือด้านการศึกษา ด้านการติดต่อสื่อสาร และด้านความบันเทิง 2) ศึกษาผลกระทบทั้งทางบวกและลบของการใช้อินเทอร์เน็ตของนิสิตระดับ ปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ กลุ่มตัวอย่าง ประกอบด้วย นิสิตระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิ โรฒ ชั้นปีที่1-4 จำนวน 55 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวม ข้อมูล ได้แก่ แบบสอบถามพฤติกรรมการใช้ อินเทอร์เน็ตรวมทั้ง 3 ตอน จำนวน 31 ข้อ แบบสอบถามมีลักษณะเป็นแบบ มาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับ ตามแบบของไลเคิร์ท แบบทดสอบมีค่าความสอดคล้อง เท่ากับ 0.917 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่า ร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย และค่าความ เบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ จากการศึกษาพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตของนิสิตระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒประสาน มิตร ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1.นิสิตระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ มีพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ต โดยรวมอยู่ในระดับ ปานกลาง เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า นิสิตมีพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ตในด้านการศึกษาและด้านการ ติดต่อสื่อสารอยู่ในระดับมาก ด้านความบันเทิงอยู่ในระดับปานกลาง 2. ผลกระทบของการใช้อินเทอร์เน็ตของนิสิตปริญญาตรี มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ผลกระทบด้านบวก โดยรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายข้อพบว่าส่วนใหญ่อยู่ในระดับมาก ผลกระทบด้านลบโดยรวมอยู่ใน ระดับปานกลาง 3. อุปกรณ์ที่นิสิตใช้เข้าถึงอินเทอร์เน็ตมากที่สุดเป็น Smartphone 4. สถานที่ที่นิสิตใช้เชื่อมต่ออินเทอร์เน็ตมากที่สุด คือ มหาวิทยาลัย 5. โซเชียลมีเดียที่นิสิตใช้งานมากที่สุดคือ Instagram 6. ระยะเวลาที่นิสิตใช้อินเทอร์เน็ตส่วนใหญ่อยู่ในช่วง 5-7 ชม
The purposes of this research were 1) to study internet using behavior of undergraduate students at Srinakharinwirot University in overall and three aspects as follows: education, communication and entertainment 2. Both positive and negative effects of Internet use among the university level. University undergraduate The sample consisted of undergraduate students. University Years 1-4 of 55 people.The tools used to collect the data, include the query behavior for Internet use, including the number of episode 31 3 text query style scale estimates the 5 levels by Leica Curt valuable test consistency equals the statistics based on 0.917 data analysis is the percentage value score average and standard deviation values. The results of the study were as follows: A study of Internet habits of students at the undergraduate level. Srinakharinwirot University campus. Prasarnmit findings are as follows: 1. undergraduate students at srinakharinwirot University with overall Internet usage habits, level pan.When considering a list of students found to have behavioral aspects using the Internet in education, and.Communication is very level. Entertainment is moderate. 2. the consequences of Internet use of undergraduate students. Srinakharinwirot University, positive impact.On many levels. Considering that list found that most messages are in many levels. Negative side effects. Moderate levels. 3. students use the devices to access the Internet, most Smartphone. 4. the place where students use Internet connection most universities. 5. social media that students use most is Instagram. 6. the period of time that students use the Internet, the majority of which are in the range visit 5-7.
URI: https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/15813
Appears in Collections:IS-Projects

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IS_Jeysitra_P.pdf
  Restricted Access
2.25 MBPDFView/Open Request a copy


Items in SWU repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.