DSpace Repository

ผลของการสอนโดยใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี ที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจความและ การเขียน-ย่อความในวิชาภาษาไทยของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 5

Show simple item record

dc.contributor.author ปฐมาภรณ์ สุกใส
dc.contributor.author ศุภวรรณ สัจจพิบูล
dc.date.accessioned 2023-06-13T10:18:20Z
dc.date.available 2023-06-13T10:18:20Z
dc.date.issued 2559
dc.identifier.uri https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28496
dc.description การประชุมวิชาการระดับชาติ SMARTS ครั้งที่ 6 วันที่ 17 มิถุนายน 2559
dc.description.abstract The purpose of this research is to compare reading comprehension and summary writing abilities of fifth grade primary school students before and after they have taught by the REAP strategy and to compare reading comprehension and summary writing abilities of fifth grade primary school students taught by the REAP strategy with those taught by conventional instruction. The Sample of this study was 2 classrooms of fifth grade primary school students at Watchanpradittharam School under the department of education, Bangkok Metropolitan Administration. There were 68 students chosen by Purposive Sampling, 34 in the experimental group and 34 in the control group. The research instruments were lesson plans of the REAP strategy and conventional instruction, Reading comprehension ability test and Summary writing ability test. The data were analyzed by arithmetic mean (  ), Standard Deviation (S.D), Repeated measure MANOVA and One-way MANOVA. The results showed that Reading comprehension and Summary writing abilities of fifth grade primary school students taught by the REAP Strategy was higher than before receiving instruction and Reading comprehension and Summary writing abilities of fifth grade primary school students taught by the REAP Strategy was higher than those taught by conventional instruction.
dc.subject การอ่านจับใจความ
dc.subject การเขียนย่อความ
dc.subject กลวิธีอาร์ อี เอ พี
dc.subject Reading Comprehension
dc.subject Summary Writing
dc.subject REAP strategy
dc.title ผลของการสอนโดยใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี ที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจความและ การเขียน-ย่อความในวิชาภาษาไทยของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
dc.title.alternative Effects of Teaching Through The REAP Strategy on Reading Comprehension and Summary Writing Abilities of Fifth Grade Primary School Students
dc.type Article
dc.description.abstractthai งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความและการเขียนย่อความในวิชา


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics