DSpace Repository

การศึกษาประสิทธิผลของโปรแกรม A.D.M.I.R.E. ที่มีต่อการกำกับตัวเองในการเรียนรู้และจูงใจในการเรียนสำหรับผู้เรียนระดับปริญญาตรี

Show simple item record

dc.contributor.author กมลวรรณ คารมปราชญ์ คล้ายแก้ว th_TH
dc.contributor.author พิชชาดา ประสิทธิโชค th_TH
dc.date.accessioned 2023-05-16T03:29:51Z
dc.date.available 2023-05-16T03:29:51Z
dc.date.issued 2566
dc.identifier.uri https://ir.swu.ac.th/jspui/handle/123456789/28358
dc.description ได้รับทุนอุดหนุนการวิจัยจาก สำนักนวัตกรรมการเรียนรู้มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ พ.ศ. 2565
dc.description.abstract Self-Regulated Learning is an essential skill to learn in this time of change, leading to lifelong learners. However, the development of self-regulated learning in positive psychology learning still needs to be improved. The objective of this study was to study the effectiveness of the A.D.M.I.R.E. program on self-regulated learning and learning motivation for 164 undergraduate students in the academic year 2022. The sample was divided into an experimental group of 85 people and a control group of 79. The instruments used in this study included a general questionnaire, a self-regulated learning scale, a learning motivation scale, and an A.D.M.I.R.E. program. The study was conducted for 2 months, once a week, one hour per time. MANOVA was applied in analyzing the gathered data. The results showed that the learners who received the A.D.M.I.R.E. program had greater self-regulated learning and learning motivation than those who took the regular course at statistical significance at the .05 level. Guidelines for promoting self-regulated learning and learning motivation are that learners should have the opportunity to participate in their learning initiatives to reach the learning outcomes set by the instructor. The instructor should act as a coach closely with a good learning atmosphere with respect for each other. th_TH
dc.language.iso th th_TH
dc.publisher สำนักนวัตกรรมการเรียนรู้ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ th_TH
dc.title การศึกษาประสิทธิผลของโปรแกรม A.D.M.I.R.E. ที่มีต่อการกำกับตัวเองในการเรียนรู้และจูงใจในการเรียนสำหรับผู้เรียนระดับปริญญาตรี th_TH
dc.title.alternative A Study of the Effectiveness of the A.D.M.I.R.E. Program on Self-Regulated Learning and Learning Motivation for Undergraduate Students th_TH
dc.type Technical Report th_TH
dc.subject.keyword การกำกับตัวเอง th_TH
dc.subject.keyword จูงใจในการเรียน th_TH
dc.subject.keyword ผู้เรียนระดับปริญญาตรี th_TH
dc.subject.keyword Self-Regulated Learning th_TH
dc.subject.keyword Learning Motivation th_TH
dc.subject.keyword Undergraduate Students th_TH
dc.description.abstractthai การกำกับตนเองในการเรียนรู้นับว่าเป็นทักษะที่จำเป็นในการเรียนรู้ในยุคที่มีการเปลี่ยนแปลง อย่างพลิกผัน นำไปสู่การเป็นผู้เรียนที่มีการเรียนรู้ตลอดชีวิต วัตถุประสงค์ในการศึกษาครั้งนี้ เพื่อศึกษาประสิทธิผลของโปรแกรม A.D.M.I.R.E. ที่มีต่อการกำกับตนเองในการเรียนรู้และแรงจูงใจในการเรียนสำหรับผู้เรียนระดับปริญญาตรี จำนวนทั้งหมด 164 คน ปีการศึกษา 2565 โดยแบ่งเป็นกลุ่มทดลอง จำนวน 85 คน และกลุ่มควบคุม จำนวน 79 คน เครื่องที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ แบบสอบถามข้อทั่วไป แบบวัดการกำกับตนเองในการเรียนรู้ แบบวัดแรงจูงใจในการเรียนรู้ และโปรแกรม A.D.M.I.R.E. เป็นระยะเวลา 2 เดือน สัปดาห์ละ 1 ครั้ง ครั้งละ 1 ชั่วโมง และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล MANOVA ผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้เรียนที่ได้รับโปรแกรม A.D.M.I.R.E. มีการกำกับตนเองในการเรียนรู้และแรงจูงใจในการเรียนมากกว่าผู้เรียนที่เรียนแบบปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 แนวทางในการส่งเสริมการกำกับตนเองในการเรียนรู้และแรงจูงใจในการเรียน คือ ผู้เรียนควรมีโอกาสได้มีส่วนร่วมในการริเริ่มการเรียนรู้ของตนเองด้วยตนเอง เพื่อให้ไปถึงผลลัพธ์การเรียนรู้ที่ผู้สอนตั้งไว้ โดยมีผู้สอนควรทำหน้าที่เป็นโค้ชอย่างใกล้ชิด ด้วยบรรยากาศในการเรียนรู้ที่ดีให้เกียรติ เคารพซึ่งกันและกัน th_TH


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics